Skupinová cvičení > Cvičení pro těhotné

Cvičení pro těhotné

  • Cílem cvičení pro těhotné je předcházet nežádoucím změnám, ke kterým během těhotenství může dojít.
  • Cvičení pro těhotné pomáhá udržení dobré fyzické i psychické kondice v průběhu těhotenství.
  • Při cvičení využíváme fitbally (velké míče) a overbally (malé míče).

Cvičení pro těhotné

Čekání radostného přírůstku je jedním z nejkrásnějších období v životě. Každopádně nebudeme si lhát, je to období náročné. Každá nastávající maminka je originál a své těhotenství prožívá jinak. Tělo i psychika prochází velkými změnami, které kladou zvýšené nároky. Zkrátka je to doslova jiný stav. Pokud jste ale zdravá mamina, pak pamatujte, že jste těhotná, ne nemocná.

Cvičení je zaměřené na celkový rozvoj fyzické zdatnosti za použití protahovacích, posilovacích a kompenzačních cvičení s využitím pestré škály cvičebních pomůcek.

Co Vám přinese Těhu cvičení?

  • udržení fyzické aktivity, což vám pomůže lépe zvládnout zvyšující se nároky na tělo s přibývajícím stupněm těhotenství a samotný porod
  • cviky zaměřené na partie, které jsou těhotenstvím více namáhané (pánevní dno, zádové svalstvo, dolní končetiny atd.)
  • úlevu při bolestech, které s těhotenstvím přímo souvisí (bederní oblast, kyčle atd.)
  • prevence vzniku zranění neadekvátním zatěžováním během jiných sportovních činností či během každodenního fungování
  • psychickou pohodu, kterou pohyb jednoznačně přináší, a díky které pro vás bude těhotenství o to příjemnější
  • aktivitu, kterou sdílíte se svým miminkem
  • odpovědi na otázky, které vás zajímají (a na které se třeba bojíte či ostýcháte zeptat)

Průběh lekce – cvičení pro těhotné Plzeň

Lekce cvičení pro těhotné trvá 60 minut a zahrnuje

  • cviky na posílení a relaxaci svalů pánevního dna
  • cviky na uvolnění křížokyčelního skloubení
  • cviky, které zmírní bolest zad, napomáhají udržet správné držení těla
  • cviky preventivně působící proti vzniku křečových žil atd.
  • relaxační a dechová cvičení

Co je to Gravidjoga

  • prvky Gravidjogy jsou často našimi lektorkami zařazovány do cvičení pro těhotné
  • je určena všem nastávajícím maminkám, které chtějí během těhotenství připravit k porodu svoje tělo nejen myslí, ale i cvičením.
  • Joga pro těhotné klade důraz zejména na správné dýchání – plný jógový dech, který je prospěšný pro matku i dítě.
  • Gravidjoga udržuje pružné tělo během těhotenství a připravuje ho na porod i na další náročnou péči o miminko.

Maminkám jsou při cvičení k dispozici:

  • protiskluzné podložky (karimatky)
  • Fitbally (velké nafouklé míče)
  • overbálky (malé polonafouklé míče)
  • toalety a šatna
  • recepce s prodejem nápojů

Instruktorka – Cvičení pro těhotné Plzeň

Novou lektorkou v našem centru bude od 6. 4. 2017 Mgr. Kateřina Hufeislová

  • titul Mgr. na FPE ZČU v Plzni, obor tělesná výchova a sport a psychologie

  • cvičitelka zdravotní tělesné výchovy se zaměřením na hybný systém

  • cvičitelka těhotenského cvičení a cvičení s kojenci

Kdy začít se cvičením pro těhotné?

Obecně se doporučuje s těhu cvičením začít od ukončeného prvního trimestru, kdy je zvýšené riziko potratu a nastávající maminky by na sebe měly být opatrnější. Pokud je ale Vaše těhotenství fyziologické a Váš gynekolog vám nenaordinoval žádná omezení, můžete na cvičení docházet od začátku svého těhotenství. Pro vlastní klid se o tomto záměru s Vaším lékařem poraďte. Během cvičení se nedělají žádné riskantní ani nebezpečné činnosti, které by ohrozily miminko či vás samotnou.

Mohu navštěvovat cvičení pro těhotné i po porodu?

Ano, na lekce je možné chodit od chvíle, kdy Vám to po porodu dovolí zdravotní stav (hodně individuální) a brát cvičení jako první krok návratu k normálnímu cvičení. Cvičení Vám pomůže zpevnit uvolněné svaly ve chvíli, kdy byste si ještě na náročnější cvičení netroufla.

Ceník cvičení pro těhotné

  • Jednotlivý vstup 100 Kč / studenti 90 Kč
  • Permanentka na 10 vstupů (platnost 12 týdnů) 800 Kč / studenti 750 Kč

Co si vzít na 1. lekci cvičení pro těhotné?

Na cvičení doporučujeme pohodlné sportovní oblečení. Je vhodné zvolit oblečení, které vás nebude omezovat v pohybu, nikde nebude škrtit, a které udrží vaše tělo v příjemném teple. Obuv na cvičení nebudete potřebovat, stačí ponožky, případně pantofle na přechod do tělocvičny. Na škodu není ani ručník, který si můžete dát na podložku či ho využít jako podložení při cvičení.

Podložky na cvičení jsou našim zákazníkům k dispozici. Vybíráme zálohu 100 Kč za klíč od šatny. Není nutné mít přesně stokorunu, ale trochu nám tím ulehčíte práci.

Určitě si nezapomeňte pití, které si také můžete zakoupit na recepci sportovního centra.

No a posledním, co potřebujete, je dobrá nálada. Doporučujeme přijít nejpozději 10 min před zahájením.