Skupinová cvičení > Kruhový trénink

Kruhový trénink

Kruhový trénink je krátké, intenzivní a velice efektivní a motivující cvičení, které Vás rychle dostane do formy!!!

Hlavní výhody kruhového tréninku:

  • určen pro muže i pro ženy
  • časově nenáročné cvičení (45-60 min)
  • jednoduché cviky – jednotlivé cviky zvládne opravdu každý
  • zábavná forma – na každém stanovišti cvičíte s jiným náčiním
  • motivující cvičení – na každý cvik máte jen 1 min., proto se snažíte vyvinout maximální úsilí a trenér Vám k tomu ještě pomůže
  • posílení svalů + zlepšení vitální kapacity plic
  • variabilní cvičení – cviky se každý trénink trochu obměňují

Proč název „Kruhový trénink“?

Název kruhový trénink vznikl na základě uspořádání jednotlivých stanovišť při cvičení do kruhu. Při cvičení kruhového tréninku se jednotlivá stanoviště postupně střídají např. po směru hodinových ručiček. Na každém stanovišti se cvičí intenzivně 1 min a poté se po kruhu každý přemístí o jedno stanoviště.

V rámci jednoho kruhového tréninku každý 2-3 x vystřídá cca 10 stanovišť. Jednotlivá stanoviště jsou zaměřená na 3 nejdůležitější cíle tréninku:

  1. posílení fázických svalů (to jsou ty, které jsou vidět)
  2. posílení stabilizačních svalů (ty nejsou vidět, ale jsou o to důležitější)
  3. zlepšení kardiovaskulárního systému

My jsme pro Vás na základě praktických zkušeností a dostupné zahraniční literatury vypracovali speciální systém kruhového tréninku tak, aby kruhové tréninky byly zábavné a zajímavé.

Jaké pomůcky používáme při kruhovém tréninku?

Při kruhovém tréninku u nás si vyzkoušíte osvědčené pomůcky, ale také moderní nářadí zn. Reebok.

1. Pomůcky pro kardiovaskulární trénink

svihadloa. Švihadlo – stará osvědčená pomůcka pro nácvik rychlosti, vitální kapacity plic a nervosvalové koordinace. Naše švihadla různé délky jsou vybavena ložisky, které zabraňují namotávání švihadla na ruce a současně zrychlují pohyb švihadla.

stacionární kolo

b. Stacionární kolo – kolo s plynulou regulací zátěže umožňuje jízdu v sedě i ve stoje na pedálech. Pomáhá zlepšit kardiovaskulární systém a posílit svaly dolních končetin.

stepc. Step – pomůcka, která se používá zejména pro step aerobik. Protože ale základní výstupy na step zvládne každý, je vhodná i pro aerobní část kruhového tréninku.

Fitboxovy totemd. Fitboxový totem – využívá se k lekcím fitboxu. Opolstrování fitboxového totemu je tak měkké, že lze některé údery provádět bez rukavic. Když k tomu přidáme i údery nohama (kopy), máme další stanoviště pro kruhový trénink.

lapye. Lapy – pro nácvik úderů nohama i rukama se téměř ve všech bojových sportech používají lapy (ochranné bloky), které má trenér nasazeny na rukou. Podle do jaké polohy lapy zvedne, dává signál trénujícímu, kam má úder umístit. Tímto způsobem se trénuje síla i technika úderu a svalová vytrvalost.

2. Pomůcky k posílení svalů

nakladaci cinka reeboka. Dlouhá nakládací činka– využívá se k posílení mnoha svalových skupin, mezi nejčastější cviky v rámci kruhového tréninku patří: přítahy činky v předklonu, tlaky na ramena, dřepy s činkou na ramenou, bicepsové zdvihy nebo za pomoci polohovatelné lavičky – bench press (tlak v lehu na lavičce), tlak na šikmé lavičce

jednoruckyb. Jednoruční činky – tzv. jednoručky mají velmi univerzální využití k poosílení téměř všech svalů na těle. Do kruhového tréninku se nejčastěji zařazují tyto cviky: bicepsové zdvihy, kladivové zdvihy, upažování, předpažování, kick back, přítahy v předklonu, tlaky v sedě nebo ve stoje na ramena, výpady vpřed a do strany atd.

TRX Training Centerc. TRX – závěsný systém, který se skládá z nastavitelných popruhů. Samotné cvičení probíhá tak, že jedna část těla je vždy na podložce a druhá je zavěšena na TRX. Díky sklonu těla k podložce se dá jednoduše manipulovat se zátěží. Po celou dobu cvičení na TRX je vždy cvičeno pouze s váhou vlastního těla. Proto je vhodný opravdu pro každého!

d. Gumové expandery – slouží zejména k posílení rotátorů páteře a šikmých břišních svalů, ale dají se využít u k posílení tricepsového svalu nebo širokého svalu zádového.

3. Balanční pomůcky

Bosu Logoa. BObosuSU – název této pomůcky vznikl z anglického Both sides up (obě strany nahoru). Bosu je jakýsi polonafouklý půlmíč, na kterém lze balancovat a to jak na rovné straně, tak na kulaté straně. Na Bosu lze dělat dřepy nebo na něm jen stát a např. chytat míček nebo medicinball. Balancování na Bosu procvičuje hluboké zádové svaly a zpevňuje střed těla (body core).

Gymballb. Fitball – velký nafouknutý míč má také mnohostranné využití pro trénink stability a k posílení nejrůznějších svalů. Velmi dobře lze na fitballu posilovat břišní svaly (horní a dolní přímé břišní svaly i šikmé břišní svaly). Některé balanční polohy vyžadují zapojení hlubokých zádových svalů (tzv. hluboký stabilizační systém páteře).

V rámci kruhového tréninku lze samozřejmě cvičit i bez pomůcek – např. kliky, dřepy, výpady nebo jejich kombinace…

Jak to celé funguje?

Prakticky kruhový trénink probíhá tak, že trenér na začátku vymyslí a předvede 10-12 stanovišť, na kterých se všichni po směru hodinových ručiček postupně střídají. Časový interval pro kruhový trénink se doporučuje nastavit na 1 min cvičení na každém stanovišti a 30-60 s přestávka na krátký odpočinek a přechod na další stanoviště.

Kruhový trénink je určen pro 3-16 osob a je určen pro ženy i pro muže – tréninky probíhají v zrcadlovém sále v 1. patře.

Kruhový trénink – časový harmonogram

  • 5-10 min warm up + rozcvičení svalů a kloubů
  • 35-50 min kruhový trénink
  • 5-10 min cool down + protažení a uvolnění svalů

Trenéři na kruhový trénink

Kruhové tréninky povedou zkušení fitness instruktoři:

Ruda Švácha

  • studium v Austrálii – Australský Institut fitness
  • certifikát TAFE – sportovní rozvoj (Austrálie)
  • trenér na zaoceánské lodi (Carnival Cruise Lines)

Honza Zavadil

  • vysokoškolské vzdělání na Fakultě Sportovních studií Masarykovy univerzity v Brně
  • instruktor v dámském fitness s více než 6 letou praxí
  • trenér a bývalý rozhodčí zápasu řecko-římského a volného stylu

Ceník cvičení Kruhový trénink

  • Jednotlivý vstup 90 Kč / studenti 85 Kč
  • Permanentka na 10 vstupů (platnost 12 týdnů) 800 Kč / studenti 750 Kč

Co si vzít na 1. lekci kruhového tréninku?

Na kruhový trénink si můžete vzít běžné sportovní oblečení, ve kterém se budete dobře cítit. Je vhodné zvolit oblečení, které dobře odvádí pot od těla. Pokud budete chodit na kruhový trénink pravidelně, poradíme Vám jaké funkční oblečení si vybrat. U nás máte možnost objednat si kvalitní funkční prádlo od švédské firmy CRAFT se slevou 10%.

Vybíráme zálohu 100 Kč za klíč od šatny. Není nutné mít přesně stokorunu, ale trochu nám tím ulehčíte práci.

Protože se na kruhovém tréninku dost zpotíte, je důležité dodržet pitný režim. 60min před každou lekcí se dostatečně napijte vody, minerálky nebo iontového nápoje a v průběhu každé lekce by se měly tekutiny také doplňovat. Pokud se nechcete s pitím vláčet, můžete si zakoupit nápoj až na místě.

No a posledním, co potřebujete k absolvování kruhového tréninku, je dobrá nálada. Doporučujeme přijít nejpozději 10 minut před zahájením.

Těšíme se na Vaši návštěvu!